Wydawnictwo

Wyspa -Wydawnictwo i Ośrodek Innowacji Edukacyjnych

81-361 Gdynia
ul. Zgoda 8


tel: 58- 620-72-66 lub komórkowy 515- 66- 21- 21

e-mail: biuro@wyspa.edu.pl – zamówienia

lub wyspa@wyspa.edu.pl – korespondencja

Nauka czytania i pisania dla dzieci.

Wypracowana przez nas pomoc dydaktyczna to innowacyjna metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania, która związana jest z wykorzystaniem wydanego zestawu 4 książek „Poczytam ci, mamo” i „Napiszę ci, mamo” oraz przewodnika do metody 101 kroków w nauce czytania i pisania.

Celem naszej pracy jest pomoc dzieciom, rodzicom i nauczycielom w nauce czytania i pisania poprzez wysokiej jakości książki, zawierające innowacyjne rozwiązania edukacyjne.

W naszych podręcznikach wykorzystujemy najnowsze badania naukowe i długoletnią praktykę edukacyjną autorów.

Skuteczna i sprawdzona metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania daje pełne oparcie tak rodzicom, jak i nauczycielom w pracy, a jednocześnie gwarantuje dzieciom naukę przez zabawę.

Efekty pracy metodą 101 kroków potwierdziły badania testem dekodowania.
Prosimy o zapoznanie się z fragmentami recenzji naszych książek.

Fragment recenzji prof. UMCS dr hab. Grażyny Krasowicz- Kupis:

“ W prezentowanych materiałach nauka czytania i pisania jest prowadzona w systematyczny i uporządkowany sposób, a układ materiałów daje dziecku wystarczająco dużo czasu na utrwalenie i automatyzację nabytych umiejętności, co jest szczególnie ważnym czynnikiem determinującym sukces w opanowaniu tych złożonych czynności. Znakiem autorskim metody są tzw. falbanki, które wspomagają percepcję sylaby. Chociaż wydaje się, że opracowano wiele podręczników do wczesnej nauki czytania i że wszystkie zawierają podobne elementy, jednak jako psycholog i osoba zajmująca się problematyką nabywania czytania oraz dysleksją, pragnę wyraźnie podkreślić, że elementarz „ Poczytam ci, mamo” należy uznać za wyjątkowy z kilku powodów:

  1. Metoda oparta jest na analizie sylabowej, która jest bardziej efektywna w nauce czytania, zwłaszcza w przypadku dzieci z trudnościami i dyslektycznymi, o czym donosi wiele naukowych źródeł; ma to szczególne znaczenie w przypadku dzieci ryzyka dysleksji, gdyż pozwala pokonać zasadnicze trudności z przetwarzaniem fonologicznym na poziomie pojedyńczego fonemu i grafemu.
  2. Warstwa językowa jest tu wzbogacona graficznie poprzez stosowanie kolorów i form graficznych tzw. falbanek, które poza stroną wizualną, rytmizują materiał językowy i poprawiają płynność czytania, ułatwiając przejście do czytania całościowego.
  3. Ogromną zaletą całego kompletu jest oryginalna i piękna szata graficzna, a zarówno teksty jak i ilustracje sa pełne humoru, co czyni nauczanie czynnością wesołą i nie kojarzącą się ze żmudnym powtarzaniem i odczytywaniem fraz czy zdań z tradycyjnego podręcznika. Dzięki temu nauka czytania i pisania z wykorzystaniem „ELEMENTARZA…” staje się swoistą zabawą brzmieniem i obrazem.

Są to wyjątkowe walory, bowiem materiał dydaktyczny, mający choćby najdoskonalsze podstawy naukowe, to za mało, aby spełniał on swoje zadanie musi trafiać do umysłu i psychiki 6- 7 letniego XXI wieku.

Recenzowana pozycja trafia w tym względzie w samo sedno, oparta jest na najnowszych badaniach naukowych dotyczących nabywania czytania oraz jest bardzo atrakcyjna dla użytkowników, co potwierdzają moje praktyczne doświadczenia z wykorzystaniem elementarza.

Recenzowany elementarz ma szerokie zastosowanie- jako podstawowy podręcznik do nauczania czytania i pisania do wykorzystania przez nauczycieli klas początkowych a także jako materiał terapeutyczny do wykorzystania w toku zajęć korekcyjno- kompensacyjnych czy indywidualnej pracy z dzieckiem…”

Fragment z recenzji książek
dr Ewy Zalewskiej z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego :

Poczytam ci, mamo” oraz „Napiszę ci, mamo” to pozycje w pełni zasługujące na rekomendację. Tworzą one podstawy dla profesjonalnych i systematycznych działań nauczyciela zainteresowanego sukcesem dziecka mającego trudności z czytaniem i pisaniem.

W codziennej szkolnej praktyce brakuje czasu na powtórzenia, utrwalenia, ćwiczenia w tempie odpowiadającym uczniowi. Brakuje też podręczników tworzonych z myślą o uczniach z trudnościami w pisaniu i czytaniu, oraz ich rodzicach, nauczycielach i terapeutach poszukujących odpowiedzi na pytanie o strategię skutecznej pomocy i metody efektywnego nauczania.

Książki Danuty Chwastniewskiej znakomicie wypełniają lukę na naszym rynku wydawniczym. Długoletnie doświadczenia autorki w pracy z dziećmi z dysleksją i różnymi zaburzeniami w czytaniu i w pisaniu, oraz rozległa wiedza teoretyczna stanowią fundament przemyślanej, klarownej koncepcji działań ukierunkowanych na doprowadzenie ucznia do opanowania sztuki czytania ze zrozumieniem i sprawnego pisania.”

Ilustracja Agnieszki Żelewskiej z elementarza „Poczytam ci, mamo”

 

Informacje o twórcach książek do nauki czytania i pisania:

Danuta Chwastniewska – autorka elementarza i kaligrafii oraz innowacyjnych metod terapii. Absolwentka pedagogiki specjalnej oraz studiów podyplomowych z zakresu psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami- Uniwersytet Wrocławski. W jej dorobku jest ponad 20 książek wydanych między innymi przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe i Operon. Współautorka programu do nauki języka polskiego„ Myśli i słowa” oraz serii podręczników do nauki o języku, znanych jako „gramatyki gdańskie”. Autorka programu i książek „Ortograffiti” dla szkoły podstawowej, współautorka koncepcji tej serii.

W metodzie 101 kroków w nauce czytania i pisania zawarte jest doświadczenie z 30 lat praktyki edukacyjnej.

Przy tworzeniu serii książek współpracowali z nami tak znani autorzy jak:

Agnieszka Żelewska – autorka ilustracji i rysunków do ćwiczeń; jedna z najbardziej znanych i cenionych ilustratorek dla dzieci; znana i nagradzana w Polsce oraz za granicą;

Janusz Raczkiewicz -autor tekstów; autor serii scenariuszy filmowych, między innymi do popularnych telewizyjnych „Kasztaniaków”;

Katarzyna Micun – skład, grafika i liternictwo; współautorka nowego opracowania graficznego lubianego od lat pisma dla dzieci „Świerszczyk”;

Paweł Adamów– skład i łamanie; opracowanie graficzne wielu książek dla dzieci m.in. dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, Wydawnictwa Polonia czy Nasza Księgarnia.

 

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na używanie plików cookie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli będziesz nadal korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij