Neurodydaktyka

Książka „Neurodydaktyka, czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” jest pierwszą w Polsce większą publikacją, która zbiera wnioski płynące z badań nad mózgiem.  

Skierowana jest do rodziców, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, psychologów, czyli do osób, które decydują o tym, czego i w jaki sposób uczą się nasze dzieci i co można zmienić, żeby lepiej wykorzystać ich potencjał.

Nauka może być przyjazna mózgowi uczącego się, a neurodydaktyka pokazuje, jak najlepiej wykorzystać silne strony mózgu.  

Publikacja próbuje również odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań:

1.       Jakich ludzi chcemy wychować? Kreatywnych, myślących innowacyjnie, czy powielających schematy?

2.       Jaka ma być główna rola szkoły? Przekazywanie informacji czy również propagowanie wartości, kwestii moralnych, estetycznych?

3.       Jakie kompetencje rozwijać? Jedynie te tzw. „twarde”, czy również „miękkie”, o które dopominają się pracodawcy?

4.       Czy zależy nam na wychowaniu ludzi wyrażających własne, czy cudze myśli?

Dzięki tej książce dowiadujemy się, jak istotna jest zmiana podejścia do procesu nauczania i uczenia się.  Wielu badaczy mózgu twierdzi, że szkołę trzeba wymyślić od nowa, gdyż w obecnej formie nie przystaje do szybko zmieniającej się rzeczywistości.